Pesse verzuimt afstand te nemen van Dalen

Dalen - Pesse wacht dit seizoen nog steeds op de eerste uitoverwinning. De ploeg van trainer Spijker verloor met 3-1 van Dalen en dat voelde toch enigszins onbevredigend. Tot vlak voor rust was Pesse heer en meester en verzuimde om ruim afstand te nemen. Na de 0-1 viel kort daarna al de 1-1, waarna de wedstrijd kantelde. Na rust was Dalen effectieverdoor de enige twee echte kansen te benutten.Pesse miste door blessures Marco de Vries, Jorn de Vries en Frank Priet. De ploeg van trainer Harm Spijker speelde een sterk eerste half uur. Met vlot aanvalsspel kreeg Pesse vier goede kansen via Ezra Meijer, Niek Brinkman en Ingmar Reinders, maar de bal wilde er niet in. Na de eerste kans van Dalen via Marijn Verdoold, die na een corner naast kopte, was Pesse de bovenliggende partij. Na vijf minuten schoot Ezra Meijer snoeihard in, maar zijn schot werd gekeerd door de goed keepende Kevin Borgman. Even later bood Meijer Niek Brinkman een opgelegde kans, maar hij schoot hoog over. Daarna kreeg Brinkman een nog betere mogelijkheid, maar oog in oog met Borgman mikte hij voorlangs. Even stokte het overwicht, maar na twintig minuten was Ingmar Reinders dichtbij de verdiende voorsprong, maar ook hij kreeg de bal niet langs Borgman. Toch bleef Pesse dreigender door kansjes van Dennis van Wijk, Niek Brinkman en Ezra Meijer, maar de afronding ontbrak.Net in een fase dat het offensiefje van Pesse aan het afnemen was, namen de gasten de leiding via een formidabel doelpunt van spits Marco Hartman. Schuin voor het doel lobde de lepe routinier het leer schitterend over de grabbelende Borgman in de uiterste hoek. Een terechte beloning voor het betere spel van de gasten. Dalen was nog niet echt in de buurt van doelman Waninge geweest. Pesse kon echter niet lang van de voorsprong genieten, want nog geen dertig seconden na de 0-1 schoot Peter Harkes de 1-1 al binnen in tweede instantie. Er was protest wegens vermeend buitenspel, maar de goed leidende arbiter Vegter keurde de treffer goed. De beelden van RTV Drenthe wezen uit dat de leidsman de juiste beslissing had genomen. Door die onverwachte treffer kantelde de wedstrijd en had het weinig gescheeld of de thuisclub had bij rust met 2-1 voor gestaan, maar Pesse-doelman Ruben Waninge redde met de voet op een inzet van Tijmen Venhorst.Na de thee had Dalen meer balbezit, maar kreeg lang geen uitgespeelde kansen. Pesse moest terug en hield de bal niet meer in de ploeg, waardoor het nauwelijks meer voor het doel van doelman Kevin Borgman verscheen. Dalen was feller in de duels en was fysiek de bovenliggende partij. Pesse leed te veel balverlies, maar gaf zelf ook weinig weg. Na een uur leek een verdwaalde bal in de uiterste kruising te landen, maar de vuist van Ruben Waninge voorkwam de achterstand. Daarna wisselde Pesse-trainer Harm Spijker drie spelers, maar het spelbeeld veranderde niet. Een treffer van Dalen werd afgekeurd, omdat arbiter Vegter al gefloten had en daar kwam Pesse goed weg. Kort daarna was Pesse even dreigend, maar een ziedend schot van Ezra Meijer pakte Borgman knap. Pesse scoorde niet, maar Dalen deed dat in de directe tegenaanval wel. Na een voorzet van Peter Harkes kon Tijmen Venhorst bij de tweede paal ongehinderd inkoppen. Dat was een enorme dreun voor de gasten, want de eerste echte kans voor Dalen was raak. Pesse probeerde gevaar te stichten door middel van lange ballen richting het Daler strafschopgebied, maar de defensie van de thuisclub heerste in de lucht en gaf niets weg. De tweede kans voor Dalen betekende de 3-1 eindstand, waarbij Tijmen Venhorst akelig vrij kon intikken. Pesse-trainer Harm Spijker bleef na het laatste fluitsignaal even peinzend op de reservebank zitten en vond zijn ploeg voor rust goed spelen. ,,Ja, in de eerste 35 minuten speelden we prima, waarbij we wel slordig waren. In de tweede helft kwamen we onvoldoende in de duels en bleven we slordig. We kwamen niet echt meer in ons spel en was Dalen ervaren genoeg de punten uit het vuur te slepen.”

Dalen-Pesse 3-1 (1-1)42. Marco Hartman 0-1, 43. Peter Harkes 1-1, 83. Tijmen Venhorst 2-1, 90. Tijmen Venhorst 3-1. Scheidsrechter: Vegter. Geel: Sinnema (Dalen), Prikken (Pesse)Toeschouwers: 250Pesse: Waninge; van Dam (62. Okken), Evenhuis, Prikken (59. Verbrugge), van Wijk, Kolen; Meijer, S. Hartman, Brinkman (59. Veninga); M. Hartman, Reinders.

Uitslag

Op 9 okt.
 om 14:00
Dalen 1

Door Reinier de Boer - 11 oktober, 2022
Op het moment staan er geen wedstrijden gepland.