0528 241 547 De Marke 4, 7933 RD Pesse
Pesse laat VENO voor rust in leven

‘In de eerste helft doen we onszelf te kort’

Pesse - Pesse heeft zich voor rust in het thuisduel tegen VENO uit Vollenhove tekort gedaan. De thuisclub was in de eerste helft de betere ploeg en miste zo’n acht goede kansen, waardoor het tegenvallende VENO in de wedstrijd bleef. Door een gelukkige treffer benutte VENO, dat nog ongeslagen was, haar enige echte kans voor rust. Na de thee gaf VENO weinig meer weg en vlak voor tijd werd een uitval het dapper strijdende Pesse fataal.

Op het kunstgrasveld pakte Pesse direct het initiatief en met vlot combinatievoetbal werd VENO onder druk gezet. Het betere spel van de thuisclub leverde voor rust zo’n acht goede kansen op, maar het gebrek aan koelbloedigheid hield de verraste gasten in de wedstrijd. In het eerste kwartier had Pesse al op voorsprong kunnen staan. Eerst mikte Marco de Vries op de paal en daarna verscheen Matthijs Veninga vrij voor VENO-doelman Peter de Boer, maar hij schoot jammerlijk tegen de keeper op. In plaats van 2-0 werd het 0-1 toen een van richting veranderd afstandschot van Jod Zomerman in de Pesser touwen gleed. Een voorsprong tegen alle verhoudingen in, maar dat overkwam Pesse al eerder. Pesse bleef daarna de betere ploeg en kreeg kansen via Marco Hartman, Sander Hartman, Matthijs Veninga en Ezra Meijer, maar doelman Peter de Boer bleek deze middag onpasseerbaar. Hij groeide uit tot de held van VENO, want hij hield met knappe reddingen zijn ploeg op de been. VENO mocht de handen dichtknijpen dat het bij rust met 0-1 leidde en Pesse vroeg zich af hoe het mogelijk was dat er geen ruime voorsprong op het scorebord van het hoofdveld, naast het kunstgrasveld, stond. In het tweede bedrijf begon VENO wat dreigender, maar na vijf minuten mocht het haar doelman opnieuw dankbaar zijn. Vanaf drie meter van het doel vuurde Marco Hartman op de vuisten van De Boer en in de rebound knalde Ezra Meijer over. Daarna kwam het kansenfestival voor Pesse ten einde, want VENO stond verdedigend beter en kreeg de wedstrijd beter onder controle. Wel liet VENO de thuisclub komen en gokte op de uitval, maar echt veel uitgespeelde kansen schiepen de gasten zich ook niet. Het spel speelde zich voornamelijk op het middenveld af. Tien minuten voor tijd viel de beslissing toen invaller Frank Post zijn invalbeurt glans gaf met een trefzekere schuiver. Pesse probeerde het nog wel, maar verder dan een schot van Jasper van Slooten, dat De Boer met moeite pareerde, kwam de thuisploeg niet. Pesse kon zich na afloop wel voor het hoofd slaan dat het vooral voor rust niet de basis had gelegd voor de eerste nederlaag van dit seizoen van de gasten. Pesse-trainer Harm Spijker vond dat zijn ploeg zichzelf weer tekort had gedaan. ,,Je wint en verliest altijd terecht,” stelt hij. ,,Je moet dus altijd kritisch op jezelf blijven. In de eerste helft hebben we onszelf echt te kort gedaan. In de eerste fase van de tweede helft kregen we ook nog wel wat kansen, daarna vloeiden de krachten en creativiteit weg en kon VENO redelijk gemakkelijk overeind blijven. De 0-2 is altijd zo’n goal die je dan nog tegen krijgt als je iets meer risico gaat nemen. We waren er dichtbij, maar het is nog net niet goed genoeg. Deze lijn gaat nog wel genoeg punten opleveren,” voorspelt Spijker.

Pesse-VENO 0-2 (0-1) 18. Jod Zomerman 0-1, 81. Frank Post 0-2. Scheidsrechter: Alkema.

Geel: S. Evenhuis (Pesse), A. Post, Zomerman (VENO). Toeschouwers: 0.

Pesse: Waninge; Van Dam, Prikken, S. Evenhuis, Casander (82. J. Evenhuis); Van Wijk, Meijer, S. Hartman (82. Steenbergen), De Vries (75. Van Slooten); M. Hartman, Veninga.

VENO: De Boer; Smit (58. vd Meulen), Wind, Schuttenbelt , Hofstede; Zomerman (70. F. Post), Buimer (68. El Hadad), A. Post; Visser, Vis (68. B. Smit), Van Benthem.

|   Deel op facebook      |   Deel op twitter

Door Reinier de Boer - 30 november, 2021