'Woord van de Voorzitter' - Nieuwjaarswens 2021

Namens het bestuur wensen wij jullie als eerste natuurlijk een heel sportief en gezond 2020, was de eerste zin in de nieuwjaarstoespraak van vorig jaar. Een zin die je standaard kunt overnemen, alleen het jaartal veranderen. De wens blijft hetzelfde voor komend jaar, wij wensen jullie als bestuur een heel gezond en sportief 2021 toe.

Hoe het afgelopen jaar is gegaan en wat de consequenties van de wereldwijde pandemie waren voor Sv Pesse hebben we meegemaakt. Door vaccinatie zal er licht aan het eind van de tunnel moeten komen. Daarna is de wens dat we met zijn allen weer terug kunnen naar het oude normaal. Er is een groot verschil in de mate waarin mensen ziek worden van dit virus, maar dat we ons aan de maatregelen moeten houden doen we ook om de overbelasting van de zorg tegen te gaan.

Maar hoe verging het Sv Pesse in 2020?

Het sportpark heeft een gedaanteverwisseling gehad, bijna alles wat we vorig jaar hebben aangekondigd is gerealiseerd. Natuurlijk kon er doorgewerkt worden in de periode dat er niet gevoetbald mocht worden, waardoor we dit jaar konden bouwen en opknappen. En ik denk dat we hier als vereniging trots op kunnen zijn, op een mooi sportpark waar we hopelijk dit jaar weer volop van kunnen genieten. Wanneer en hoe de competities weer hervat worden is nog niet bekend maar we zijn er dan klaar voor. Daarnaast zal de accommodatie behalve de kleedkamers in eigendom komen van de vereniging. Dit is dan vergelijkbaar met de situatie van andere verenigingen ten opzichte van de gemeente.

Op het sportieve vlak is er nog wel het een en ander in beweging. Zo is de samenwerking met Vv Wijster gestart met enkele combinatieteams. Doordat er zo weinig gevoetbald is hebben we besloten om de huidige situatie ook in het nieuwe seizoen te laten bestaan. Dus per team bekijken waar we elkaar kunnen versterken. Dat het goed loopt is wel duidelijk, maar we hebben tijd nodig om de toekomstige samenwerking de juiste vorm te geven.

De zaterdagselectie is afgelopen jaar gestart met een nieuwe trainer, we wensen hem veel succes en rekenen erop dat er weer een zaterdagafdeling staat waar de prestatie en gezelligheid gecombineerd wordt. Afgelopen jaren is wel gebleken wat het belang is van het feit dat er op zaterdag en zondag gevoetbald kan worden en dat het geheel ondersteunend is aan de vereniging.

De zondagselectie heeft promotie naar de tweede klasse afgedwongen door een hele goede eerste seizoenshelft. Natuurlijk hadden we graag een keer kampioen willen worden met deze selectie, maar helaas werd de competitie beëindigd. Maar promotie is ook een mooie prijs. De start in de tweede klasse was nog wel wennen hebben we gezien.

De damesselectie is afgelopen jaar met nieuw elan opgestart, complimenten voor de begeleiding en de positieve benadering. Hopelijk kunnen we dit in 2021 voortzetten of nog een stapje erbij. Op een mooi niveau voetballen blijkt toch aantrekkingskracht te hebben en dat is wat we bij Pesse graag willen zien.

Hoe nu verder in 2021?

Natuurlijk gaan we ervanuit dat er naast de trainingen weer wedstrijden gespeeld gaan worden en dat aan de huidige situatie een eind komt. Dat 2021 meer wordt dan een beetje voortploeteren.

Daarvoor heeft het bestuur iedereen nodig die nu ook een bijdrage levert aan het reilen en zeilen van de club. Vooral alle vrijwilligers bedankt! Natuurlijk kunnen er altijd vrijwilligers bij. Dus als er personen zijn die zich geroepen voelen om een bijdrage te leveren zodra het weer kan, neem gerust contact op met iemand van het bestuur.

Onze sponsoren wil ik nogmaals bedanken, zonder hen zouden we deze periode moeilijker doorkomen. Zolang er geen publiek langs het veld staat is de zichtbaarheid van onze sponsors natuurlijk minder, maar kijk regelmatig op de site of volg de Facebookpagina van Sv Pesse. Daarnaast zijn de vrienden van Sv Pesse opgericht. Een netwerk van personen en bedrijven die de vereniging ondersteunen. Hiervan komt een deel ten goede aan de jeugd en een deel zal worden besteed aan de randvoorwaarden voor de eerste selectie.

Dames en heren, Er is genoeg om naar uit te kijken. Weer mooie wedstrijden bezoeken. De gezelligheid van de club weer ervaren in de kantine en voor de spelers gerenoveerde en nieuwe kleedkamers. Daarnaast hebben we inmiddels een prachtig sportcomplex met kunstgras, ledverlichting en zonnepanelen. Volgens mij zijn er genoeg redenen om te proosten op een mooie sportieve en duurzame club.

Arend Steenbergen

Voorzitter Sv Pesse