Zaterdag 1 verslaat Noordscheschut door Brink en Jesse, de tandem van Pesse.

Het is al weer een poos geleden dat er een verslag is geschreven over de matadoren van de Zaterdag 1 van SV Pesse. Dit heeft een simpele reden, namelijk dat de reporter zijn pen en kladblok kwijt was.

Maar goed over naar de orde van de dag.
De afgelopen weken toen de reporter z'n pen en kladblok kwijt was, wisten de mannen van trainer Prins wisselende resultaten te behalen die veel goeds beloven voor de komende periode. Zo werd er tweemaal een driepunter behaald eenmaal gelijkgespeeld en ook nog een keer verloren helaas. En afgelopen zaterdag stond de kraker in de 4e klasse reserve te wachten met Noordscheschut 3 - SV Pesse zaterdag 1, waar de spelers en staf vol vertrouwen in gingen. En ze, eenmaal bij Noordscheschut aangekomen waren, nog meer vertrouwen kregen door de terugkeer van leider Oldewening en tijdelijke terugkeer van leider Stevens.

EERSTE HELFT
Voor de wedstrijd begon, sloot trainer Prins zijn tactische bespreking af met de woorden : scherp beginnen.
De manschappen in het groen wit gaven hier boodschap aan en kwam Pesse na 6 minuten spelen al op een 0-1 voorsprong. Het was Evenhuis die Brink zag gaan en de bal op juiste snelheid meegaf, in eerste instantie redde de keeper nog maar in de rebound rondde Brink met een geplaatst schot af en was de keeper kansloos.
Na de 0-1 drukten de groenwitten door en dat resulteerde al snel in de 0-2. Waar een goedspelende captain Casander, Evenhuis zag gaan en de bal meegaf aan de spits, was het echter de laatste man van de thuisploeg die dacht dat het sinterklaas was en zo de bal achter zijn eigen keeper als cadeautje binnenschoot. Hierna bleef Pesse de druk er op houden maar kwamen toch de gasten er een enkele keer uit. Het eerste gevaar van de tegenstander was een vrije trap die ontstond nadat Koolhof de bal overduidelijk in z'n buik kreeg. Maar de scheids, die het deze pot wel vaker mis had op een aantal momenten, de bal op een meter op 20 van het doel van Van der vrugt legde voor een handsbal. De bal vloog net over het doel en even leek het erop dat de thuisploeg door zou zetten, maar Pesse toch weer de overhand nam
De rest van de eerste helft verliep wat minder spannend als het eerste kwartier en op een paar gemiste kleine kansjes aan de kant van Pesse en een goeie redding van Van der vrugt het 5 minuten voor de rust nog 0-2 was.
Gelukkig waren Brink en Jesse ( Evenhuis) de tandem van Pesse, nog scherp aan het einde van de eerste helft en was het dit keer Brink die de bal aan Evenhuis meegaf en laatstgenoemde de bal goed binnenschoot en de groenwitte matadoren met een comfortabele 0-3 tussenstand gingen rusten.

TWEEDE HELFT
Na de lovende woorden en een paar aanwijzingen van trainer Prins, was het tijd voor de tweede helft.
De tweede helft begon niet zo spectaculair als de eerste helft, maar dat was voor Pesse geen enkel probleem. 'We moeten het eerste kwartier / 20 minuten geen tegengoal krijgen, dan winnen we hem', klonk het in de dug-out van Pesse.
En inderdaad Pesse wist de eerste 20 minuten zonder kleerscheuren door te komen. Totdat de keeper van de thuisspelende ploeg besloot een lange bal te geven en de verdedigers van Pesse daar geen rekening mee hadden gehouden en de sluwe aanvaller van Noordscheschut zo 1 op 1 kwam met van der Vrugt die kansloos was op de inzet. 1-3.
Hierna was het even gedesoriënteerd aan de kant van Pesse maar wisten de manschappen van trainer Prins het toch weer op te pakken.
Zo'n 20 minuten voor tijd was het Evenhuis die Hilberdink diep zag gaan, die op zijn beurt 1 op 1 kwam te staan met de keeper. Hier dacht de scheidsrechter anders over en zonder een vlagsignaal van de grens, Hilberdink terugfloot omdat hij buitenspel zou lopen. Na deze tegenslag en de arbitrale fout, besloot trainer Prins om zijn laatste troef in te zetten, genaamd  STRIJKER. Vergeet de naam niet dames en heren.
Zo'n 10 minuten voor tijd kwam Pesse door aan de rechterkant en was het Hilberdink die goed op Evenhuis aflegde, die de bal rustig binnenschoot. Hier moest de grensrechter van Noordscheschut even over nadenken en besloot na zo'n 10 à 15 seconden zijn vlag in de lucht te steken voor buitenspel. Uiteraard ging de scheids hierin in mee en bleef het 1-3- met nog een kleine 10 minuten  te gaan.
In de slotfase zou iedereen verwachten dat de thuisploeg nog wat in te brengen had en nog een punt wou koesteren, maar niks bleek minder waar. Op een paar speldenprikjes na kwam Noorscheschut er gewoon simpelweg niet aan te pas.

Maar toen dames en heren was dan eindelijk de tijd gekomen dat de troef aan de kant van Pesse, genaamd Strijker, er genoeg van had en de bal op aangeven van Hilberdink heel koeltjes binnenschoot. 1-4. En de scheids floot voor het einde.

U zult zich thuis vast afvragen waarom Strijker er zolaat in kwam, maar dat had er mee te maken dat Strijker s'avonds nog de ring in moest tegen Rico Verhoeven en daarom zelf aangaf dat 20 minuten in de kunstwei prima was.

Wij willen de sponsoren en supporters bedanken en hopen iedereen aankomende zaterdag 16/03/2024 om 14:30 op het zonovergoten sportpark de Marke zullen zien op weg naar een nieuwe overwinningen.

Uitslag

Op 9 mrt.