Historisch moment sv Pesse

Inmiddels is de zondag selectie in training voor het seizoen 20/21. Maar weet u het nog? Het moment dat Pesse op een tweede plaats eindigde in de vierde klasse en zich alleen nog maar kon laten promoveren door de nacompetitie te doorstaan? Hieronder nog een keer het verslag van die zondag in Loon tegen VV Muntendam.

Pesse verzekert zich van promotie na spektakelstuk

Loon- Pesse weet te promoveren naar de 3e klasse. Na een uiterst spannende en attractieve wedstrijd wist het uiteindelijk opponent Muntendam na verlenging met 3-6 te verslaan. Een mooie prestatie voor de mannen van Kramer na een goed seizoen.

Aftastend begin

In het begin lijken beide ploegen nog wat onwennig tegenover elkaar, men was zich duidelijk bewust van de belangen van de wedstrijd. De strijd speelde zich vooral af op het middenveld maar echt gevaarlijk weet men niet te worden. De eerste echte grote kans is voor Veninga maar zijn inzet weet doelman Wijsbeek goed te pareren. Na ongeveer een halfuur spelen is het dan Pesse dat als eerste weet te scoren. Na een lange pass van Evenhuis lijkt de bal te verdedigen voor Muntendam. Maar van de Laan weet de bal niet goed te verwerken waardoor Verbrugge met de bal aan de haal gaat. De clubtopscorer blijft rustig en schiet de bal beheerst langs doelman Wijsbeek. Daarna lijkt Muntendam echt wakker te zijn en begint het meer de regie in het laatste deel van de eerste helft naar zich toe te trekken. Uit een afgeslagen corner weet daarna Ploeger met een volley te scoren waarbij hij doelman Waninge kansloos laat. Door de gelijkmaker lijkt Pesse even van slag want meteen weet Muntendam zich weer te melden. De rappe Vasse ontdoet zich van directe tegenstander Moes en weet ook de bal langs Waninge te tikken maar op de lijn is Evenhuis net op tijd om zijn ploeg van een achterstand te behouden.

Venijn in het slot

In de tweede helft gaat de wedstrijd idem dito door als in de eerste helft. De beide ploegen durven aanvallend te spelen waardoor het een open wedstrijd is. De eerste kans in de tweede helft is voor Schoenmaker en is levensgroot. Maar oog in oog met de doelman blijkt de middenvelder niet koel genoeg en schiet hij de bal voor het doel langs. Daarna laat ook Pesse zich weer zien. Na een mooie pass achter de verdediging is er de kopkans voor Moes. Jammer genoeg voor de Pessenaren kopt de rechtsback over. Amper een minuut na deze grote kans voor Moes is het Muntendam dat wel succesvol is. De handige Hut weet de bal voor te geven waarna Schoenmaker nu zijn vizier wel op scherp heeft staan. Een dreun voor Pesse dat hierdoor nog meer op de aanval moet gaan spelen. Dit doen ze dan ook door snel te wisselen. Meteen laten de wissels zijn gretig te zijn. Na een pass van Kleine komt de bal bij de Vries op rand zestienmetergebied. De invaller laat de bal even stuiteren waarna hij richting doel volleert. Een goede redding van Wijsbeek zorgt ervoor dat Muntendam op voorsprong blijft. Maar niet lang daarna is de doelman wel kansloos op een inzet van de Vries. De middenvelder blijkt over een uitstekend chocoladebeen te beschikken want zijn schot met links is onhoudbaar voor Wijsbeek. Dit gebeurt allemaal met nog maar twee minuten officiële speeltijd. Na deze gelijkmaker is Muntendam eventjes van de wijs wat weer kansen biedt aan Pesse. Wederom is het de Vries die ditmaal als aangever fungeert maar Slomp weet niet te slaan waardoor men de verlenging ingaat.

Snelle doelpunten

In de verlenging gaan beide ploegen meteen volle bak van start. En al snel is het Pesse dat de voorsprong weet te pakken door een afstandsschot van Veninga. Maar lang kan men er niet van genieten want Muntendam komt prachtig wederom op gelijke hoogte. Met zijn linker schiet Piening de bal keihard binnen in de kruising. Pesse laat zich niet van de wijs brengen door de gelijkmaker en via Kleine weet het op voorsprong te komen. Aanvankelijk lijkt het schot van de routinier houdbaar maar door de wirwar aan benen voor Wijsbeek rolt de bal toch het doel in. In het tweede gedeelte van de verlenging trekt Pesse de overwinning naar zich toe. Muntendam lijkt ook niet meer bij krachte om gevaarlijk te worden. Weer een invaller aan de Pesserzijde weet te scoren. Na een goede actie schiet Casander de bal in de kruising. Hierdoor is het laatste verzet wat de Muntendammers nog hadden compleet gebroken. Ook Slomp weet nog op het scoreformulier te komen door een voorzet van Casander.

Opstelling Pesse: Waninge, Moes, Witten, Evenhuis, van Dam (de Vries), van Wijk (T. Veninga), Kleine, Poeste (Slomp), Meijer (Casander), M. Veninga en Verbrugge.

Mannen van de Wedstrijd: Pesse Zondag 1.

Door Rens Steenbergen - 12 augustus, 2020
Zaterdag 20 april