Sv Pesse beleeft geslaagd trainingskamp in Torremolinos

Ter voorbereiding op de tweede seizoenshelft trok de 1e selectie van Sv Pesse traditiegetrouw naar de Spaanse zon. De afgelopen jaren was Marbella de bestemming, maar ditmaal streek men neer in het bruisende Torremolinos.

Op woensdagmiddag vertrok de bus vanaf sportpark ‘de Marke’ richting Schiphol waarna men in de avond landde op de luchthaven van Malaga. Hier stond de bus al klaar voor het vervoer richting Hotel Sol Principe. Een gigantisch hotel gelegen aan de boulevard van Torremolinos. Na een uitgebreid diner stonden er verder geen verplichtingen op het programma. Dit bood de gelegenheid om het nachtleven van de Spaans/Nederlandse badplaats eens onder de loep te nemen. Uiteraard kon men het niet te laat maken, want de volgende dag stond er alweer een training gepland in de ochtend.

Donderdagochtend om 09:00 uur werd een ieder verwacht bij het ontbijt. En op een enkeling na was ook iedereen aanwezig. Voor de laatkomers stond namelijk ook een straf, die moesten de zee in. De enige laatkomer had geluk, want de zee was vrij wild als gevolg van een harde zeewind. Om die reden werd zijn straf een dagje uitgesteld. Na het ontbijt vertrok de selectie met de bus richting het voetbalveld voor een pittige training van anderhalf uur. Daarna weer terug met de bus naar het hotel voor het lunchbuffet. In de middag stond er eerst voetvolley op het programma, maar door de harde wind kon dit helaas niet doorgaan. Deze activiteit werd vervangen door een strandwandeling welke eindige in de strandlounge ‘De Brabander’ waar onder het genot van een drankje de beentjes wat rust kregen. ‘De Brabander’ bleek ook een kroeg te hebben waar de DJ ook het Pesser repertoire in de bak had liggen. Hier bewees menig speler (en begeleiding trouwens ook) over een gouden strotje te beschikken. Wat dat betreft is het jammer dat The Voice net is opgedoekt.

Vrijdagochtend stond er wederom een training op het programma. Deze werd wat minder intensief ingedeeld. In de weken voorafgaand aan het trainingskamp mocht er natuurlijk niet gevoetbald worden, dus men moest ook voorzichtig zijn met het oog op eventuele blessures. Er moest zaterdag namelijk nog een wedstrijd gespeeld worden. In de middag was er geen programma, dus dwarrelde de groep uit. De één koos voor een kaartspel in de hotellounge waar anderen de boulevard en haven van Torremolinos ging verkennen per elektrische step. Ook koos een enkeling voor een middagdutje. Na het diner werd er ’s avonds nog een klein drankje gedronken waarna men op huis aan ging ter voorbereiding op de wedstrijd van morgen.

Zaterdag was Graaf Willem II/VAC uit Wassenaar de tegenstander. Deze ploeg speelde in de 2e klasse op zondag, maar is onlangs overgestapt naar de zaterdagafdeling. Hier moest men instromen in de 4e klasse en staat Graaf Willem II/VAC tweede. Echter heeft het wel de minste verliespunten doordat het nog een wedstrijd tegoed heeft. Pesse begon wat stroef aan de wedstrijd, wat leidde tot enkele grote kansen voor de ploeg uit Wassenaar. Uiteindelijk kwam Pesse achter doordat een afgeslagen corner binnen werd gevolleerd. Daarna had Graaf Willem II/VAC het beste van het spel, maar vlak voor rust kon Pesse via Marco de Vries alsnog op 1-1 komen. Helaas schoot hij in het zijnet. In de tweede helft liep Graaf Willem II/VAC in een korte tijd uit naar een 4-0 voorsprong, waarna de wedstrijd rustig werd uitgespeeld. Lichtpuntje in dit duel was wellicht de terugkeer van Dennis Moes, die na lang blessureleed weer binnen de lijnen mocht aantreden.

In de middag was de zee inmiddels wat rustiger geworden, en het aantal laatkomers was ook gegroeid. Zo kon een groep van zo’n 6 spelers (en wederom ook begeleiding) zich opmaken voor een frisse duik in de zee. Op de zaterdagavond sloot men het trainingskamp af met een gezamenlijk diner, wederom bij de strandlounge ‘de Brabander’ waarna men zondagmiddag weer huiswaarts keerde. Al met al een geslaagd trainingskamp.

In het bijzonder willen we de sponsoren bedanken die dit trainingskamp mogelijk hebben gemaakt. Zonder hen waren deze prachtige dagen niet mogelijk geweest. Hopelijk geeft dit een extra boost richting de eerste overwinning na de winterstop.

Door Corian Casander - 18 januari, 2022
Zaterdag 30 maart